Trolibusz fejlesztés(?) Szegeden

Önjáró trolibuszt mutattak be Szegeden

A Délmagyar cikke szerint. A cím nem szerencsés, inkább felső vezeték nélkül is haladásra képes trolibusz, vagy akkumulátorral ellátott trolibusz.

Jó ötlet? Szerintem csak attól függ, képes-e a trolibusz az áramszedőt emberi beavatkozás nélkül felemelni és a hálózatra csatlakozni, majd amikor nincs vezeték lecsatlakozni. A lecsatlakozás még biztos egyszerűen megoldható, de ez megy visszafelé is?
Engem ez érdekelne leginkább, mert ha nem akkor nem elképzelhető egy szárnyvonal. Mert az eléggé nevetséges elképzelés ha úgy gondolják, hogy a vezető kiszáll és lecsatlakozik, majd kiszáll és felcsatlakozik. 🙂 Ugye nem így képzelték el? Ez konkrétan hülyeség lenne, ugye nem ilyenre költenek pénzt?

A többi felhasználási példa se győzött meg egyébként. Baleset, ideiglenes útlezárás? Ez komoly? Ilyenkor beállítanak egy pótlóbuszt, az olcsóbb. Vagy a baleset időpontját előre kell egyeztetni, mert akkor önjáró trolibuszt küldenek. Fejlesszenek olyat, ami akkumulátorokról megy, éjjel meg feltöltik, akkor nem kell a drága hálózatot kiépíteni. Vagy mielőtt fejlesztenek, valaki azt nézze meg életszerű dolog-e, amire fejlesztenek, van-e értelme, vagy a fejlesztés töredékéért megoldható a probléma.

Trolikról jut eszembe, Szegeden több mint egy éve kész a 10-es troli felsővezeték rendszere, áramellátó berendezései, a létrehozott műszaki épületekben nyáron megy a klíma, üzemelnek a berendezések. De troli még nincs. 🙂 Lehet mire lesz troli, már nem is kell hozzá vezeték? 🙂

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.